artykuł nr 1

 DYREKTOR DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W LISOWICACH OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

 

Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:

Dom Pomocy Społecznej w Lisowicach

95-040 Koluszki

Lisowice 13

 

 

Wymiar i rodzaj zatrudnienia:

pełny etat

zatrudnienie na umowę o pracę na czas określony

planowany termin rozpoczęcia pracy 01.02.2019 r.

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1260,1669.), umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

 

Nazwa stanowiska:

Kierownik działu opiekuńczo wspomagającego

 

Wymagania niezbędne (formalne):

 

- obywatelstwo polskie, osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego powinna posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej

- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych

- wykształcenie wyższe

- staż pracy – minimum 5 lat

- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie

- nieposzlakowana opinia

- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy

- znajomość obsługi komputera

 

 

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.   Sprawowanie nadzoru i koordynacja pracy pielęgniarek, pokojowych, instruktorów terapii zajęciowej, instruktorów ds. kultur.-ośw., opiekunów.

2.   Tworzenie wśród mieszkańców i pracowników atmosfery ciepła rodzinnego, życzliwości i wyrozumiałości, wzajemnego zaufania, szacunku oraz szczególnej opieki wyrażającej się w bezpośrednich indywidualnych kontaktach (rozmowa i pomoc w załatwianiu zgłoszonych próśb i uwag).

3.   Prowadzenie pracy socjalnej z mieszkankami DPS.

4.   Utrzymywanie kontaktów z rodzinami i opiekunami np. kontakt  korespondencyjny, telefoniczny itp. (prowadzenie notatek potwierdzających utrzymywanie kontaktów).

5.    Powiadamianie rodzin i opiekunów o istotnych wydarzeniach (np. choroba, pobyt w szpitalu itp.)

6.   Pomoc mieszkańcom w załatwianiu spraw urzędowych.

7.   Odwiedzanie mieszkańców przebywających w szpitalu.

8.   W przypadku konieczności wyjeżdżanie z mieszkańcami do poradni specjalistycznych.

9.   Pomoc mieszkańcom w dokonywaniu zakupów. Rozliczenie się z dokonywanych dla mieszkańców zakupów.

10.Sprawdzanie rozliczeń zakupów dokonywanych przez innych pracowników będących kuratorami lub opiekunami prawnymi.

11.Organizowanie życia mieszkańców ze szczególnym uwzględnieniem:

  - całodobowej opieki oraz zaspokojenia ich niezbędnych potrzeb bytowych,

  zdrowotnych, społecznych i religijnych,

  - podmiotowego traktowania mieszkańców i partnerstwa ze strony personelu,

  - przełamywanie izolacji i monotonii życia w Domu, zwłaszcza

podtrzymywanie więzi z rodziną oraz rozwijanie kontaktów ze

środowiskiem lokalnym.

12.W stosunku do nadzorowanych pracowników przedkładanie Dyrektorowi Domu projektów: w zakresie polityki kadrowej, płac, karania, nagradzania, zatrudniania i rozwiązywania stosunku pracy.

13.Dbałość o właściwe warunki dla mieszkańców i podległego personelu.

W przypadku naruszenia zasad BHP przez podległy personel należy zgłaszać wnioski dyscyplinarne.

14.  Współpraca z lekarzami w trosce o poprawę stanu zdrowia naszych mieszkańców.

15.  Sprawowanie osobistego nadzoru nad bielizną i odzieżą będącą w użytkowaniu mieszkańców Domu, a także nad sprzętem, narzędziami medycznymi i lekarstwami będącymi na wyposażeniu gabinetu lekarskiego.

16.  Sprawowanie pieczy nad przekazanymi do użytku przedmiotami nietrwałymi z pomieszczeń:

- sale sypialne (w obu budynkach zajmowanych przez mieszkańców),

- jadalnia,

- gabinet lekarsko-pielęgniarski,

- hol górny i dolny ( w obu budynkach),

- magazynek środków opatrunkowych,

- inne pomieszczenia i przedmioty przekazane do użytku.

17.  Obserwowanie mieszkańców pod względem występowania stanu pobudzenia lub apatii i łagodzenie tych stanów emocjonalnych.

18.  Wyrabianie prawidłowych nawyków higieny u mieszkańców.

19.  Wykonywanie zarządzeń, instrukcji i wytycznych Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz współdziałanie w tym zakresie z Dyrektorem Domu, lekarzem i pielęgniarkami.

20.  Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych przypadkach i opiekowanie się chorą do czasu przybycia lekarza.

21.  W razie podejrzenia o chorobę zakaźną lub stwierdzenie wszawicy należy niezwłocznie powiadomić o tym Dyrektora Domu lub osobę zastępującą.

22.  Konwojowanie chorych mieszkańców skierowanych do zakładów leczniczych.

23.  Prowadzenie obowiązującej dokumentacji i sprawozdawczości.

24.  Prowadzenie szkolenia pracowników działalności podstawowej.

25.  Odpowiedzialność za prowadzenie obowiązującej dokumentacji w zakresie wyposażenia gabinetu lekarskiego, wydawania leków, pomocy ambulatoryjnej, obiegu bielizny.

W związku z powyższym należy prowadzić aktualną dokumentację przychodów i rozchodów: leków i materiałów opatrunkowych, bielizny i odzieży, środków utrzymywania higieny mieszkańców i czystości pomieszczeń.

26.  Dopilnowanie, by w każdym pomieszczeniu wisiały wykazy inwentarza stanowiące podstawę do przekazania i rozliczania się pracowników przyjmujących i przekazujących dyżur. Z całą stanowczością należy zabraniać podległym pracownikom dokonywania samowolnych zmian w wyposażeniu pomieszczeń.

27.  Opracowywanie grafików pracy dla podległego personelu.

28.  Wyznaczanie osób upoważnionych danego dnia do odbierania dostarczonych posiłków, porcjowania, wydawania oraz mycia naczyń.

29.  Nadzór nad właściwą organizacją żywienia w DPS i przestrzeganiem ustalonych procedur dotyczących żywienia.

30.  Zgłaszanie ruchu mieszkańców (nieobecności) do osoby upoważnionej przez Dyrektora celem prawidłowego przekazywania informacji dotyczących planowanych posiłków.

31.  Potwierdzanie w stosownej kontrolce odbioru dostarczonych posiłków, porcjowania, wydawania oraz mycia naczyń przez osobę upoważnioną danego dnia do wykonywania tych czynności.

32.  Zgłaszanie wszelkich zmian dotyczących żywienia (zmiany diet itp.)

33.  Nadzór nad przestrzeganiem ustalonych procedur związanych z wprowadzeniem zewnętrznej usługi pralniczej.

34.  Sporządzanie planu urlopów wypoczynkowych pracowników.

35.  Ustalanie zastępstw na okres urlopów i na wypadek nieobecności.

36.  Przeprowadzanie częstych i wyrywkowych kontroli pracy podległego personelu (również w porze nocnej) – sporządzanie z tych kontroli odpowiednich dokumentów i przedstawianie Dyrektorowi Domu.

37.  Należyta organizacja pracy podległego personelu, prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań oraz przestrzeganie terminów załatwiania spraw.

38.  Ocena pracy podległego personelu.

39.  Nadzorowanie spraw związanych z wydaniem i aktualizacją książeczek zdrowia pracowników Domu.

40.  Wykonywanie powierzonych zadań zgodnie z przepisami prawa.

41.  Przedstawianie Dyrektorowi Domu informacji dotyczących spraw objętych zakresem czynności.

42.  Przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej oraz przepisów prawa o ochronie danych osobowych.

43.  Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.

44.  Wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora Domu a w razie jego nieobecności przez osobę zastępującą Dyrektora.

 

Wymagane dokumenty:

 

- list motywacyjny

- CV (życiorys) z przebiegiem pracy zawodowej

- kserokopie dyplomów (świadectw) potwierdzających wykształcenie, dodatkowe uprawnienia,  

  kwalifikacje zawodowe

- kserokopie świadectw pracy (lub zaświadczeń z obecnego miejsca pracy)

- kwestionariusz osobowy

- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub kserokopie aktualnego

  zaświadczenia zawierającego informacje o niekaralności oraz oświadczenie o korzystaniu z

  pełni praw publicznych i posiadaniu pełnych zdolności do czynności prawnych

- zaświadczenie, że stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym

- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb  

  niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych  (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000,1669.),

 

 

Termin i miejsca składania dokumentów:

 

Dokumenty kandydatów zawarte w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym nadawcy oraz napisem „ Nabór na wolne stanowisko kierownika działu opiekuńczo wspomagającego” ( Nr ewidencyjny naboru 0/02/026/01/2018) można składać osobiście w sekretariacie Domu Pomocy Społecznej w Lisowicach lub listem poleconym na adres:

Dom Pomocy Społecznej w Lisowicach, 95-040 Koluszki, Lisowice 13.

 

 

Termin składania dokumentów do dnia 28.12.2018 r. do godz. 9??

 

Dokumenty, które wpłyną do DPS Lisowice po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Zasady naboru dostępne na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz w siedzibie Domu Pomocy Społecznej w Lisowicach.

O terminie i miejscu postępowania kwalifikacyjnego kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.

 

 

 

Informacje o wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.dps.lisowice.4bip.pl oraz na tablicy ogłoszeń Domu Pomocy Społecznej w Lisowicach.