BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
  Instrukcja Szukaj    
Przedmiot Działalności i kompetencje
Ilość odsłon: 1572

Zakres obowiązków:
c) PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI I KOMPETENCJE:

Przedmiotem działania Domu jest świadczenie usług:

1. w zakresie potrzeb bytowych zapewniając;

- miejsce zamieszkania,
- wyżywienie.
- odzież i obuwie,
- utrzymanie czystości,

2. opiekuńczych polegających na:

- udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
- pielęgnacji,
- niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,

3. wspomagających polegających na:

- umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
- podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkanek,
- umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
- zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkanek,
- stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
- działaniu zmierzającym do usamodzielniania mieszkanki w miarę jej
możliwości,
- pomocy usamodzielniającej się mieszkance w umożliwieniu
podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
- zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków
pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
- pokryciu, w miarę możliwości mieszkance nie posiadającej
własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty
osobistego użytku w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 27 ust 5 ustawy,
- zapewnieniu przestrzegania praw mieszkanek oraz dostępności
do informacji o tych prawach,
- sprawnym załatwieniu skarg i wniosków mieszkanek.

ZADANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH DZIAŁÓW.

1. Podstawowym zadaniem wszystkich działów i wszystkich pracowników zatrudnionych w Domu jest zapewnienie mieszkankom warunków życia zbliżonego w maksymalnym stopniu do warunków domu rodzinnego, w którym każda z zamieszkujących osób odczuwa atmosferę ciepła rodzinnego, życzliwości i wzajemnego zaufania.
2. W szczególności wszystkie działania mają zapewnić zaspokojenie potrzeb bytowych opiekuńczych i wspomagających mieszkanek w sposób i w stopniu umożliwiającym ich godne życie.
3. We wszystkich poczynaniach obowiązkiem każdego pracownika jest gospodarcze, racjonalne i celowe wykorzystanie środków będących w dyspozycji Domu.

ZAKRESY DZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW.

I. Dział opiekuńczo-wspomagający zapewnia zaspokojenie codziennych potrzeb mieszkanek w zakresie:

1. pielęgnacji - z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem osób, które
nie mogą samodzielnie wykonywać tych czynności,
2. umożliwiania mieszkankom korzystania ze świadczeń zdrowotnych
poprzez zgłaszanie wizyt lekarskich, badań laboratoryjnych, przewozów
do placówek służby zdrowia zobowiązanych do udzielenia usług
medycznych zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu
zdrowotnym,
3. wyposażenie pomieszczeń mieszkalnych i socjalnych w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
4. wyżywienia, w tym również dietetycznego według wskazań lekarza,
5. terapii zajęciowej,
6. organizacji życia kulturalnego, religijnego, rozrywek, oświaty i rekreacji,
7. spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki w czasie
zorganizowanych zajęć poza domem

oraz obejmuje:

8. poznanie osobowości i zainteresowań mieszkanek,
9. pomaganie mieszkankom w rozwiązywaniu problemów,
10. współpracę z lekarzami,
11. prowadzenie terapii zajęciowej,
12.prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
13. organizowanie czasu wolnego mieszkanek.

II. Dział Administracyjno-Gospodarczy zapewnia właściwą bazę materialną funkcjonowania Domu i jego obsługi administracyjnej w zakresie:

1. pozyskania i prawidłowego gospodarowania środkami finansowymi,
2. technicznego i materiałowego zaopatrzenia Domu,
3. właściwej eksploatacji maszyn, urządzeń, instalacji i obiektów
stanowiących wyposażenie Domu,
4. bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu i wyposażenia
technicznego,
5. ochrony mienia Domu przed zniszczeniem, kradzieżą itp.
6. planowania i realizacji zapotrzebowania Domu na:
- artykuły żywnościowe,
- odzież i bieliznę osobistą oraz pościelową,
- paliwa,
- środki czystości i dezynfekcyjne,
- artykuły gospodarcze,
7. spraw transportu,
8. spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.
9. prowadzenia ksiąg inwentarzowych,
10. przygotowywania projektów zmian organizacyjnych,
11. prowadzenia spraw BHP,
12. prowadzenia spraw organizacyjno-kadrowych.

III. Dział księgowości obejmuje sprawy wchodzące w zakres działania księgowości i kasy a między innymi:

1. opracowuje budżet i plan gospodarczy Domu,
2. wykonuje i kontroluje wykonanie budżetu.
3. rejestruje fundusz płac,
4.prowadzi rozliczenie Domu z innymi podmiotami,
5. sporządza analizy i sprawozdania.

IV. Zakres działania pracownika socjalnego obejmuje:

1. poznawanie osobowości i zainteresowań mieszkanek,
2. pomaganie mieszkankom w rozwiązywaniu problemów,
dokonywanie zakupów itp.
3. współpracę z lekarzami i zespołami terapeutyczno - opiekuńczymi,
4. współpracę z osobami zajmującymi się terapią zajęciową
i organizacyjną czasu wolnego mieszkanek,
5. współpracę z pracownikami pierwszego kontaktu,
6. prowadzenie akt osobowych mieszkanek,
7. inne zadania szczegółowo ujęte w zakresie czynności.

V. Zakres działania radcy prawnego określony jest przepisami ustawy z dnia 22.05.1997 r.
Prawo o adwokaturze, ustawy o radcach prawnych /Dz. U. Nr 75, poz. 471/.




© 2003 Internet-Info